Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Aktiviteter 2024

Kurs; føring av hund i fjellet
Vi avholder treningssamling i Bittermarka 5..-7. april. Tema er føring av stående fuglehund.
Vi deler inn i små grupper, 6-8 hunder per parti. Hver gruppe har med instruktør. Som utgangspunkt slippes hundene to og to, med muligheter for individuelle tilpasninger. Oppmøte i fjellet er kl, 15.00 på fredag og kl. 09.00 lørdag og søndag. Pris kr. 400 per dag for medlemmer, kr. 600 for andre.
Begrenset deltakelse, ved overtegning prioriteres nybegynnere. Påmelding per mail senest 1. april.
Oppgi hvilke dager du ønsker å melde på og gjerne litt om erfaring på både hund og fører.

Jegerprøvekurs
Årets jegerprøvekurs vil gå over to langhelger; 31. mai-2. juni og 7.-9. juni. Eksamen rett i etterkant.
Pris for kurset er kr. 2000,- for medlemmer/ kr. 2500,- for øvrige. Eksamensgebyr kommer i tillegg. Deltakerne bør også skaffe seg boka "Jegerprøven med Norges Jeger- og Fiskerforbund".  For øvrig er det mye fin info på denne linken: https://www.njff.no/jegerproven/jegerprovesamlinger
Kursintruktør er Martin Haugestad.
Påmelding på epost; Oppgi navn, adresse, fødselsdato og mobilnummer.
Påmeldingsfrist er 20. mai.

Gjennomførte aktiviteter 2023:

Grunndressur av hund
Vi starter opp med dressurkurs 9. mai kl. 18.00. Kurset går over seks kvelder der første samling er teori. De øvrige kveldene er praktisk trening med hundene.
Noe av det som det skal jobbes med på kurset er; kontakttrening, sitt/ bli sittende, innkalling, gå pent i bånd, etc. Det blir individuell tilpassing:
Kurset koster kr. 1500 fore medlemmer/ kr. 2000 for øvrige.
Påmelding/ informasjon til kursintruktør Anita Bakken mob. 980 12 083, mail glahund@gmail.com
Opplys om rase og alder på hund ved påmelding.
Frist for påmelding er 5. mai.

Aversjonsdressur hund/ sau
Påmelding direkte til instruktørene Mathea mob. 91137081 eller Simen mob. 94895794.
Siste frist for påmelding er 20. august.
Pris per gang er kr. 250 for medlemmer og kr. 400 for ikke-medlem. Samme priser for retest.

Bittermarkaprøven 19.-21. august
Sekretariat/ oppmøte ved Jordet Kro (Gammelvegen 22).
Opprop alle dager kl. 08.00.
Det blir 1-dags VK (søndag). UK/AK alle tre dager.
Telefon prøvesekretær 99280018.
Det blir mulighet til å ta apportbevis under arrangementet.

Premieliste

Treningstider på Tenaasen skytebane
Elg/ riflebane: Åpen hver tirsdag, torsdag og fredag kl. 18-20 frem til 8/9. Mulighet for kjøp av ammo og storviltprøve alle dager.
Leirduebane: Åpen for alle fredager kl. 18-20. Siste kveld er 8/9.
Tirsdager kl. 18-20 er det dame/ juniorkvelder med instruktør. 5/9 er siste kveld.
Alle torsdager i august er banen åpen kl. 18-20 for juniorer med instruktør. 2 serier gratis hver kveld.
For spørsmål kontakt Jørn på tlf. 41433685.

Trysil Ung- Rypejakt med stående fuglehund
I uke 41 (høstferieuka) inviterer vi ungdom i alderen 14-24 år til en dags rypejakt i Tverrfjellet. Dato blir bestemt senere ut i fra værmeldingen.
Det blir oppmøte ved Circle-K i Innbygda kl. 08.00 med felles transport opp i fjellet.
Praktisk jakt fra ca. kl. 09-15. Deltakerne må være forberedt på at rypejakt innebærer en del gåing.
Instruktører er Torgal Sætre og Dag Øyvind Tøråsen.
Påmeldingsfrist 5. oktober til post@trysil-fellesforening.no
Nærmere info med utstyrsliste sendes ut etter at påmeldingsfristen er ute. Ved overtegning prioriteres de yngste deltakerne. Dette blir eneste mulighet til å jakte rype på Fellesforeningens områder høsten 2023.

Trysil Ung- Elgjakt for barn 5.-7. klassetrinn
Fellesaktivitet over to dager med oppmøte og overnatting på Tenaasen skytebane, Slettås.
Fredag 13. – lørdag 14. Oktober. Påmelding innen mandag 2.oktober til
Arne Sneli på mail arne.sneli@tepas.no (Info kan fås på mob. 412 61 715) eller
Solfrid Ekra på mail solfrid.ekra@tepas.no
Ved påmelding husk å oppgi navn og tlf. til foresatt.

Fredag:
Oppmøte på Tenaasen skytebane klokken 14.00
Skyteaktivitet med mulighet for å «skyte storviltprøva»
Fredagstaco med elg (Helt vilt taco) – ungene lager dette selv på bål med bistand fra voksne.
Planlegging med jaktlag – fordeling og koordinering.
Overnatting inne i skytterhuset på Tenaasen på flatseng, eller kanskje noen vil prøve å ligge ute i telt eller lavvo? (Ta med liggeunderlag og sovepose)

Lørdag:
Frokost
Vi fordeler oss ut på 2-3 forskjellige lokale jaktlag.
Ut på jakt – det blir lunsj ute i skogen, forhåpentligvis ved et elgfall, med fyring av bål og muligheter for å grille brødskiver og/eller pølser.
Samling på Tenaasen skytebane, hjemreise ca klokken 17

Trysil Ung- Miniatyrskyting
Trysil Ung inviterer til miniatyrskyting torsdag 9. november kl. 18-20 for unge 5.-7. skoletrinn.
Vi arrangerer skyting både på Sundlia skytebane og i miniatyrhallen i Jordet samfunnshus.
Det vil bli enkel servering og alternative aktiviteter mellom skyteøktene.
Instruktører på Sundlia blir Solfrid Ekra og Thomas Hemstad.
Instruktører i Jordet blir Arne Sneli og Dag Øyvind Tøråsen.
Ta gjerne med eget hørselvern. Vi har ørepropper i tilfelle noen ikke har med eget.

Send gjerne en SMS til Solfrid mob. 996 35 577 eller Arne mob. 412 61 715 hvis du ønsker å delta.
Foreldre er velkomne til å være til stede.

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Logg inn