Kurs og aktiviteter

Introjakt på elg
Vi inviterer til introjakt på elg på Langmoteigen i Nordre Trysil. Kurset egner seg både for nye jegere og erfarne jegere som ønsker en innføring i elgjakt. Erfarne instruktører deltar på jakten. Jakta er lagt opp som helgejakt med ankomst fredag ettermiddag og praktisk jakt lørdag og søndag. Skyteprøven må være avlagt før ankomst, men det vil bli lagt opp til innskyting fredag ettermiddag for de som ønsker det.
Kurs 1: 13.-15. oktober.
Kurs 2: 20.-22. oktober.
Informasjon og påmelding til Erland Enger,
mob. 48144769, epost erland.enger@hotmail.com

Dressur hund- sau
  • Sauerenhetskurs pågår i juli og august 2017.
  • Påmelding og info til Dag Richard Øvergård mob. 900 13 221.
  • Siste frist for påmelding er 20. august.
Jegerprøvekurs 2017
Jegerprøvekurs starter opp ca. 20. mars på Trysil videregående skole.
Påmeldingsfristen er 1. mars.
Kurset går over ni samlinger, sju teorikvelder og to dager ute. Teorikveldene avholdes kveldstid på Trysil videregående skole. Eksamen avholdes i begynnelsen av juni.
Endelig kursplan blir satt opp etter at påmeldingsfristen er ute og vi ser hvor mange deltakere det blir.
Kurset koster kr. 1200,- for medlemmer i NJFF (1500,- for andre). I tillegg kommer et jegerprøvegebyr på kr. 300 som betales til Jegerregisteret. Jegerprøveboka må skaffes i tillegg.
Påmelding til oss per mail eller telefon. Vi trenger opplysninger om kandidatens navn, adresse, fødselsdato og telefonnummer.
Vi gjør oppmerksom på at eksamen tidligst kan avlegges fra det kalenderår kandidaten fyller 14 år.

Mer info om Jegerprøva finner du her.
Det er flere jegerprøvebøker på markedet. Vi benytter boka "Jegerprøven med Norges Jeger- og fiskerforbund". Boka kommer i revidert utgave i 2017.