Kurs og aktiviteter

Dressur hund- sau
  • Sauerenhetskurs pågår i juli og august 2018.
  • Påmelding og info til Dag Richard Øvergård mob. 900 13 221.
  • Påmelding fra 9. juli. Siste frist for påmelding er 20. august.
Introjakt på elg 2018
Vi inviterer til introjakt på elg på Langmoteigen i Nordre Trysil. Kurset egner seg både for nye jegere og erfarne jegere som ønsker en innføring i elgjakt. Erfarne instruktører deltar på jakten. Jakta er lagt opp med ankomst onsdag med praktisk jakt torsdag til søndag. Men vi åpner også for ankomst torsdag eller fredag. Skyteprøven må være avlagt før ankomst, men det vil bli lagt opp til innskyting onsdag ettermiddag for de som ønsker det.
Dato: 3.-7. oktober 2018, mulig med ankomst også torsdag eller fredag.
Informasjon og påmelding til Erland Enger,
mob. 48144769, epost erland.enger@hotmail.com
Jegerprøvekurs 2018
Årets jegerprøvekurs starter 5. april på Trysil videregående skole.
Påmeldingsfristen er 20. mars.
Kurset går over ni samlinger, sju teorikvelder og to dager ute. Teorikveldene avholdes kveldstid på Trysil videregående skole. Eksamen avholdes i begynnelsen av juni.
Endelig kursplan blir satt opp etter at påmeldingsfristen er ute og vi ser hvor mange deltakere det blir.
Kurset koster kr. 1250,- for medlemmer i NJFF (1600,- for andre). I tillegg kommer et jegerprøvegebyr på kr. 300 som betales til Jegerregisteret. Jegerprøveboka må skaffes i tillegg.
Påmelding til oss per mail eller telefon. Vi trenger opplysninger om kandidatens navn, adresse, fødselsdato og telefonnummer.
Vi gjør oppmerksom på at eksamen tidligst kan avlegges fra det kalenderår kandidaten fyller 14 år.

Mer info om Jegerprøva finner du her.
Det er flere jegerprøvebøker på markedet. Vi benytter boka "Jegerprøven med Norges Jeger- og fiskerforbund". Boka kom i revidert utgave i 2017.