Bittermarkaprøven

Bittermarkaprøven 2017
Høstens prøve arrangeres 26.-27. august.
UK/AK begge dager, VK søndag.
Pris per start kr. 450 i UK/AK og 500 i VK.
Påmeldingsfrist 7. august.
NB! Det er nå nye rutiner for påmelding på fuglehundprøver. Påmelding gjøres elektronisk ved å gå inn på terminlisten hos NKK.
Manuell påmelding via nettbank medfører et tillegg på kr. 50,-.

Bittermarkaprøven 20.-21. august 2016
Årets jaktprøve ble gjennomført i litt vekslende vær. Litt tåke søndag formiddag, noen regnskurer innimellom, men hovedsaklig greie forhold. Ujamnt med rype; flekkvis veldig bra, men en måtte gå et stykke for å finne de områdene der fuglene satt. Ser en på krittikkskjemaene er det dessverre ikke samsvar mellom sjanser på fugl og premieringsprosent. Det ble etter hvert mye misbrukte sjanser og svært mye AK hund som ryker ut på brist i dressuren. All ære til de som lykkes!

En stor takk til velvillige dommere og våre sponsorer Royal Canin, Coop Mega, Trysil Vask og Rens og Sentrum Sport. Honnør også til sporty deltakere som bidro til god stemning gjennom helgen. Velkommen tilbake neste år!

Nedenfor er bilder av fornøyde premierte og stemningsbilder fra et av lørdagens partier. Fotos: Ellen B. Dobloug og Anita Bakken.